2038 Höst 2018

HUR MÅR VÅR DEMOKRATI? Jan Scherman, journalist och f d chef för TV4, är orolig för vår svenska demo- krati. Han menar att den är hotad. 7. GUIDEN SOM HJÄLPER DIG SKAPA EN HÅLLBAR STAD Citylab Guide ger handledning och certifiering av projekt för nya eller ombyggda stadsdelar. Guiden hjälper till att nå lokala mål för hållbar stadsutveckling. 12. 15. FRAMTIDENS E-HANDEL Last mile, dvs sista transportsträck- an fram till kund, är e-handelns stora utmaning. Det är en stor del av kundupplevelsen, men brister ofta. Framtiden ser dock ljus ut. Det finns flera förslag på lösningar. GLASBUR SOM SKAPAR ENGAGEMANG Under en vecka varje år får Musikhjälpen oss att helt frivilligt engagera oss på olika sätt och skän- ka pengar till ett viktigt ändamål. Hur gör de? 18. GAMLA SKYLTAR BLIR SOM NYA 20. 22 UPPSALA TOG CYKELN TILL FÖRSTAPLATSEN Läs om årets SHIFT-vinnare Lund och Uppsala. 23 TRIVECTOR - VILKA ÄR VI? Trivector består av tre delföretag med ett nära samarbete. 24 STRIDEN OM TIDEN Efter en femtonårig diskussion fick Sverige samma tid i hela landet år 1879. 2038 är ett magasin från Trivector, Vävaregatan 21, 222 36 Lund. Ansvarig utgivare: Christer Ljungberg. I redaktionen: Karin Lindskog, karin.lindskog@trivector.se. Grafisk form: Karin Lindskog, Jacob Edgren. Omslagsfoto : Elisabeth Ohlson Wallin Tryck : Norra Skåne Offset. Papper : Tom & Otto silk samt Scandia 2000. Både papper och tryckprocess är Svanenmärkta. Läs mer på www.trivector.se. 4. På förpackningsföretaget Eson Pac pågår stora förändringar; nytt fo- kus, nytt arbetssätt, nya system, nytt varumärke och ny kultur. IDENTITETSBYTE I RACERFART Istället för att byta ut många av Malmös LED-skyltar valde Skånetra- fiken att ge skyltarna ett nytt liv genom en rejäl ansiktslyftning.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODI1MTg=