2038 Höst 2018

04/ 2038 – Detta projekt är lika stort som att försöka flytta på Afrika, utbrast en medarbetare. – Visst är det krävande, men också oerhört stimulerande, menar Ursula Fredriksson, change manager och business development manager på Eson Pac. Många av förändringar- na i affärsplanen går hand i hand. Det går inte att göra en sak i taget. Eson Pac är ett förpackningsföretag med verksamheter i Sverige, Danmark och Schweiz. Fram till 2017 tog de alla uppdrag de fick. Med tiden blev det en ganska spretig kundport- följ med olika typer av kundkrav från olika branscher, läkemedel, konsument och industri. Lönsamheten var dålig och kostymen för stor. Eson Pac insåg att de behövde tydliggöra och effektivisera verksamheten genom att digitali- sera sina processer. För att förstå verksamheten bättre, beslöt de att först kartlägga sina arbets- processer. – Vilket företag jag än kommer till framöver, kommer jag att börja med att förstå och tyd- [kundkoll] Text: Karin Lindskog. Foto: Eson Pac, Shutterstock. å Eson Pac går det undan. För ett och ett halvt år sedan började de diskutera sin strategi, ett halv- år senare tog ledningen beslut om att fokusera verksamheten och ett kundsegment såldes av. Nu ar- betar Eson Pac med att förändra sina arbetssätt för att bli vassare och implementera ett nytt affärssystem som bättre stödjer verksamheten. Som en del av förändringen lanserar de ett nytt varumärke och en helt ny kultur. Om ett par år ska de vara världsledande inom läkemedelsförpackningar. Identitetsbyte i racerfart p Fredrik Ståhl, vd, och Ursula Fredriksson, change manager samt business development manager på Eson Pac.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODI1MTg=