Hos Ljungbergs

8 KORTFATTAT FRÅN PRINT POWER ”En bra idé behöver inte sminkas, om den är riktigt jävla bra och smart, som omgångens överlägsna vinnare.” JONAS FRANK, AD SAATCHI & SAATCHI, OM DELICATOS ANNONS, I TIDNINGEN RESUMÉ. LOKALTIDNINGEN Mitt i drar alla fördelar av ny­ förvärvet Allt omStockholm. Nöjessajten köptes sommaren 2016, i mars lanserades varu­ märkets nya sajt och strax därefter tillägnades en del av innehållet en egen plats i tid­ ningenMitt i:s printupplaga. Mitt i:s vdMaria Croon ser flera fördelar i att kunna erbjuda sajtens annonsörer ytterligare en annonskanal. – Det finns många studier som visar på att effekten blir bättre omman använder flera kanaler och kombinerar reklam i fysiska och digitala plattfor­ mar. Tidningen och sajten har olika kommunikativa egen­ skaper vilket är en stor fördel omdet används rätt, säger Maria Croon som är vd för LokaltidningenMitt i. ökad effekten när Allt om Stockholm ges ut i print MAGASINET S består av över 50 sidor av omsorgs­ fullt utvalt papper sombjuder på längre artiklar och uppslagsstora högkvalitativa bilder. Allt inramat av ett limbundet omslag. – Print har blivit lite av en premiumprodukt. Och när det läggs tid och energi på en tidning visar vi för läsaren att denne är viktig för oss, säger Petra Lodén, som är redaktör för Magasinet S hos Appelberg. Tidningen är en nysatsning av SIS tidigare medlemstidning StandardMagazine. Sedan den ideella föreningen valt att utöka sinmålgrupp till fler än bara medlemmar har behovet att nå ut brett ökat. Att de nya mottagarna dessutomhar mindre känne­ domom varumärket ökar även behovet av att berätta omnyttanmed SIS:s verksamhet. –Med tidningen kan vi sätta standarder i ett större perspektiv och berätta hur SIS kan bidra till aktuella frågor, vare sig det är digitalisering och automatisering eller export och handel, säger Petra Lodén. Magasinet S kommer att ges ut två gånger per år och distribueras till 20000 besluts­ fattare samt delas ut vidmässor och event. SIS nya kundtidning är allt annat än standard värvar medlemmar med ballonger NÄR FRISKIS & SVETTIS i Skövde ville värva nya medlemmar skickade de ett ADRmed en bal­ long i till sina medlemmar. Texten uppmanade till att utmana sina vänner i lungkapacitet. Resultaten kunde sedan läggas upp och jämföras i sociala medier. Kampanjen, gjord av byrån Lazzo, nådde ett obser­ vationsvärde på 95 procent. De fick 200 nya fysiska besökare, varav en fjärdedel tecknade medlemskap, och engagemanget hos de befintliga medlemmarna stärktes. – Kampanjen var ett bra exempel på hur print och digitalt kan integreras och stärka varandra, säger Jan Brissman, vd och copywriter på byrån Lazzo.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODI1MTg=